tabahnya kita, lagi tabah si kecil ini .

Assalamualaikum w.b.t 

lihat gambar di bawah..sama2 kita bermuhasabah :

I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
v




Kadang2 pasangan bercinta bila putus cinta tak mampu nak menerima hakikat,sampai sanggup tak makan dan minum,hilang semangat dan yang paling teruk sampai bunuh diri..

Lihat gambar ini,seorang kanak-kanak di Palestin ini terpaksa membantu membesihkan darah ahli keluarganya yang dibunuh dekat Ramallah, Palestin..

Astaghfirullah..adakah kita setabah ini? 

renung-renungkan ya kawan2..

wassalam ..

muga hari ini lebih baik daripada semalam :)

Comments

  1. subhanallh... tabhkan lah hatinya ya allah... sayunya hati...

    ReplyDelete
  2. Allah hu akbar...mampukah kita...sedih melihat penderitaan mereka..sampai bilakah harus begitu

    ReplyDelete
  3. Astaghfirullah... sedih.. dan menyayat hati.. hhuhu ;'(

    ReplyDelete
  4. aduhhh...sedihnya baca entri ni....buatkan rasa bersalah pulak.....

    ReplyDelete
  5. berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul..subhanallah

    ReplyDelete
  6. subhanallah,,tabahnya dia..
    saya mungkin xsetabah itu..

    ReplyDelete
  7. Ya Allah.sebak tengok.tak mampu rasanya nak berada dlm situasi macam ni..good sharing.teruskan. btw..akak follow blog yang kiut ni.

    ReplyDelete
  8. walau hanya sekeping gambar, ketabahannya jelas dirasai..

    ReplyDelete
  9. Derita kita di Malaysia nie mcm kena gigit semut je kat palestin tu....
    tp tetap tak bersyukur....

    ReplyDelete
  10. ya Allah.. seriously , aku xsetabah nie =='

    ReplyDelete
  11. kanak2 ni mmg tabah !! kte tak setabah itu.. subhanallah

    ReplyDelete

Post a Comment

terima kasih sudi bagi pendapat ^_^

Popular posts from this blog

Simple Intro DARUL QURAN

Alangkah Indahnya UKHUWAH itu ~

تعارف عن نفسك