Posts

Showing posts from 2013

Aku dan masa depan ^_^

Image
Assalamualaikum dan salam ceria (: 
Apa khabar saudara2 saya walau di mana kalian berada , harapnya semua dalam keadaan sihat dan bahagia bersama insan tersayang ..Bagaimana iman hari ni ? InsyaAllah PASTI semakin baikkan? ^_^ 
Hurm , mungkin ini post terakhir sebelum menjelang tahun kenaikan barang 2014..*eh ..hehe .. okey ini bukan propaganda politik tapi kenyataan .. mesti ambil tahu jugak tau ..okey secara kasar, sekarang ini  mak ayah kita yang tanggung beban uruskan segala perbelanjaan makan minum , pakaian segala bagai, tapi masa depan nanti ?? siapa lagi kalau bukan kita,takkan masih nak bergantung harap kat mak ayah lagi..kita nak bagi anak cucu kita makan apa ? wajib untuk kita fikirkan dengan sewajarnya tentang isu ini dan pintakan perubahan. masa depan generasi akan datang lebih mencabar. fikir-fikirkanlah ..*muka serius nih .


Okey , back to the main post .. (: 
Saja nak ajak kalian gambarkan dengan saya keadaan diri kita yang akan datang bersama cita-cita yang ingin dicapai p…

Dakwah seorang ketua

Image
Assalamualaikum dan salam ceria :) 
jum tengok video nih .. 
semoga bermanfaat !

sekian , SELAMAT BERDAKWAH !!
jangan pernah mengeluh...Allah sentiasa bersamamu ..

MUJAHADAH ITU PAHIT KERANA SYURGA ITU MANIS
jumpa lagi di lain masa ^_^


nilai air matamu ^_^

Image
Assalamualaikum dan salam ceria ^_^
apa khabar semua ? sihat ?? hurm, ke sakit ? syafakAllah .. semoga kalian diberi kesihatan yang lebih baik dan dipermudahkan urusan ..haa , kalau dah tau sakit , cepat2 pergi cari penawar , tak kisahlah nak berubat dari segi tradisional @ moden..yang penting mengikut syariat..nak tau sebab apa ? sebab diri kalian sangat berharga ..diri kalian layak untuk disayangi bukan dari orang lain tapi dari diri sendiri..kalian juga  adalah pemuda-pemudi islam yang akan terus berjuang untuk menegakkan syiar islam..siapa lagi kalau bukan kita? Bila lagi nak mula kalau bukan sekarang..kita adalah penggerak , mungkin tak sehebat para ulama’ , para syuhada’ terdahulu tapi sekurangnya kita masih ada sumbangan untuk Islam..takkan nak tunggu sampai kita umat islam diserang baru nak memepersiapkan diri dengan perisai agama. Lantas , jum sama2 kita berubah .. yup , sakit memang sakit tapi berusahalah mencari penawar dan perbanyakkan berdoa selagi hayat dikandung badan.
“…

Husnul khatimah ^_^

Image
Assalamualaikum dan salam ceria , 
Harap semua dalam keadaan sihat sejahtera serta sentiasa di bawah lindungan rahmatnya,InsyaAllah .. 



Setelah sekian lama tak berceloteh , hehe ..jum kali ini saya kongsi2 dengan kalian dua doa mohon supaya dapat mati dalam keadaan baik a.k.a husnul khatimah . ^_^ 
antaranya : 
اللهم اختم لنا بحسـن الخاتمة ولا تختم علينا بسـوء الخاتمة“Ya Allah, akhirilah hidup kami dengan husnul-khatimah (akhir yang baik), dan jangan Kau akhiri hidup kami dengan suu-ul-khatimah (akhir yang buruk)”
اللهم اجعل خير عمري أخره و خير عملي خواتيمه و خير أيامي يوم لقائك“Ya Allah jadikanlah sebaik-baik umurku pada ujungnya dan sebaik-baik amalku pada akhir hayatku, dan (jadikanlah) sebaik-baik hariku yaitu hari ketika aku bertemu dengan-Mu (di hari kiamat)” (H.R. Ibnus Sunny)
Husnul khatimah pastinya menjadi dambaan setiap manusia.Kelak di saat kematian hampir menjelma , tahap iman kitalah yang akan menggambarkan kesudahan hidup kita.Sebaik-baik umur adalah yang dipanjangkan umur te…

Do I Have To Change ?

Image
Assalamualaikum dan salam ceria (: 
nothing much to say lately .. 
please pray for my MUET test next week ^^ 
keen to achieve the very best..May Allah ease ..
btw ,

look what i've found out..
a nice quote...

what's your opinion when reading it ? ^_^
papai , wassalam , 
see you next time :)






JUM BERGANDINGAN TANGAN ^_^

Image
Assalamualaikum dan salam ceria :) 
    How's life everyone ? harapnya sentiasa sihat , ceria dan paling utama sentiasa di bawah lindungan & rahmat Allah .. kay senyum selalu .. ^^ ..dengan senyuman kalian mampu mengubah seseorang @ ramai orang @ satu dunia n termasuk saya..hehe 
k, hari ni nak kongsi sesuatu : 
Di dalam kegelapan, tiba2 datang 1 lembaga yang cantik bercahaya. Org yg di dalam kegelapan itu bertanya..
"Siapa kau?"

"Aku lah SOLAT mu.. kamu menjaga aku dengan baik..

Tiba2 datang lagi 1 lembaga yang bercahaya dan cantik..

"Siapa kau?"

"Akulah AL-QURAN.. kamu selalu membacaku.."

Dengan demikian, terang benderang lah kuburnya ..dan lembaga yang cantik itu akan sentiasa menemaninya hinggalah hari kebangkitan.


hurm , apa perasaan kalian bila baca nih ? mungkin ada yang sentappp , ada yang kata " um a'ah kan?? " , n mungkin ada yang akan baca tanpa apa2 perasaan *nauzubillah 

apapun sama2 kita ambil iktibar.semoga dengan peningkata…

Simple Intro DARUL QURAN

Image
Assalamualaikum dan salam ceria ? kaifa haluk ?saya harap kalian sentiasa dalam keadaan sihat walafiat & sentiasa berada di bawah lindungan rahmatNya . ^_^
Utamanya , nak minta maaf setelah sekian lama blog tak diupdate..tak berblogwalking n so on..genap 4 bulan dah sebenarnya.kay atas permintaan sahabat sekolah saya , beberapa orang junior n silent readers.. *bajet jeh..hehe.. akhirnya tercapailah semula hasrat untuk kembali blogging ..InsyaAllah akan cuba kekalkan..
K, nak dijadikan cerita tetibe terdetik nak update pasal satu Institusi Pengajian kat Malaysia .. kalian pernah dengar tak Darul Quran ? disebabkan tak dapat pergi INTRO DQ kat sekolah hari tu, meh saya intro kat sini jeh..k,utamanya sejujurnya tak layak pun nak cakap ini tempat saya belajar sebab jika diikutkan , saya bukanlah insan hebat & budak tarbiyyah seperti orang lain..tapi mungkin tempat ini adalah sebagai salah satu wasilah yang Allah berikan untuk saya *hamba hina* kembali kepada fitrah.
Alhamdulillah , b…

Alangkah Indahnya UKHUWAH itu ~

Image
Assalamualaikum dan salam ceria :) 
Harap semuanya dalam keadaan sihat walafiat serta sentiasa berada di bawah lembayung rahmatNya , InsyaAllah .. sama-sama kita tingkatkan iman kita hari ini dan jadikan ianya lebih baik daripada semalam ..Amiin ^_^
UKHUWAH ??



Apa itu ukhuwwah?

Ukhuwah itu bukannya: syok dan berasa teruja dalam bulatan-bulatan gembira dan ketika berpogram di hujung minggu sahaja.bunga-bunga dafodil yang tumbuh mekar di taman sambil arnab-arnab gemuk berlari-lari.ketika kita berasa bahagia berlaga-laga pipi berborak bantal dengan ikhwah yang tercinta semata.kecintaan terhadap seorang insan lain dengan penuh perasaan dan kesungguhan, namun apabila ada masalah pada perhubungan itu, kita terus jauh lari meninggalkan Tuhan. BUKAN ! 
Konsep Ukhwah Islamiyyah ialah persaudaraan atau kasih sayang yang bermatlamatkan mardhatillah yang mana ianya merupakan kurniaan atau pemberian daripada Allah swt. Dia melontarkannya kepada hati-hati hambaNya yang ikhlas dan suci.  Firman Allah swt y…