Posts

Showing posts from March, 2012

K.A.W.A.N ♥ ♥ ♥

Image
Assalamualaikum dan salam ceria..
Apa khabar awak2 sekalian? …diharapkan semua baik2 dan sihat2 selalu ye..
K.A.W.A.N..dan S.A.H.A.B.A.T apakah?? mungkin bagi sesetengah orang tak begitu peduli tentang kepentingan persahabatan...dan menganggap semua kawan sama sahaja..tapi TIDAK bagi saya. :) ..Bagi saya kehadiran mereka agak penting dalam kehidupan saya setelah kehadiran IBUBAPA dan adik beradik saya.
Sebenarnya terlalu banyak perbezaan antara seorang kawan dan seorang sahabat..berdasarkan pengalaman yang saya pernah lalui..cukup mudah untuk menemui seorang kawan..tapi begitu sukar untuk mencari seorang sahabat..yeke? hehe…ni pendapat saya laa…sebab perhubungan antara kawan bila2 masa boleh terjalin..tapi perhubungan antara sahabat mengambil masa dan perlukan keserasian.. kadang2 kita akan berasa selesa berkawan dengan seseorang dan inginkan dia menjadi teman baik kita tapi mungkin tidak bagi dia..yang hanya menganggap kita kawan2 biasa sahaja.Begitu juga sebaliknya.
Tapi kadang2 permul…

Alhamdulillah

Image
Assalamualaikum dan salam ceria..
Hehe..setelah sekian lama tak mengupdate.…akhirnya saya update hari nih…
Berbalik kepada entry yang lepas saya mintak awak2 doakan kejayaan saya dan rakan2 dalam SPM kann? Alhamdulillah..terima kasih bebanyak diucapkan untuk semua yang sudi doakan kami..result SPM saya Alhamdulillah..mungkin tak segempak dan sehebat rakan2 saya..tapi bagi saya ia adalah satu kejayaan yang besar untuk diri saya..berapa result saya? hehe..cantik biasa2 jeh..tak terlalu perfect tapi tak mengecewakan..^_^ …takpe kan saya tak bagitau?
Apapun kepada sahabat2 yang memperoleh keputusan yang sangat2 cantik tahniah diucapkan..Anda memang awesome..bawah ni rakan2 sekolah saya yang memperoleh straight A’s dlm SPM.
 nih cik ratna iman amirah straight 12A's 
arieff muhaimin straight 10A's

nih Athirah straight 11A's
ingat tak gmba nih?ade dlm entry nih..
ada 2 orang lagi tapi tkde gamba.. nama depa ummul n adli

Hebat kan depa?ramai jugak yang dapat 11A,10A,9A,8A ...memang awesome..…

debaran 1994

Image
Assalamualaikum dan salam muhibbah
Senyum sokmo..haa,..debaran 1994??..maksudnya semua calon spm yg lahir tahun 1994 tengah berdebar2 la sekarang termasuk la saya..cik faizah husna.. *taktaula kalau ada yang steady jeh ^_^..normal thing la kann?awak2 yang dah lebih 18 mesti dah pernah rasa debaran ni jugakkan dulu?tapi sekarang tiba masa kitorang pulak..haih..memang tak senang duduk la jugak kadang2..yela mana taknya..bimbang jugak kalau2 result tak mencapai target terlebih target..hehe..boleh terkejut dibuatnya...amiin..
Apapun kepada semua batch 1994 yang menduduki SPM 2011 especially student SMK Sungai Pusu,Gombak..sekarang masa untuk kita bertawakkal sahaja..dan perbanyakkan berdoa… ingatlah tiada apa yang mustahil dengan keizinan Allah..we’ve done our best right?*even ada jugak yang macam kita bajet2 dah buat yg terbaik..:P ..tapi takpe..just go on with the flow..saya pun taktau nak cakap apa sebab saya sendiri pun dah macam tak tentu arah sangat sekarang..asyik pikir dapat berapa …

tiada yang sempurna ✿

Image
Assalamualaikum dan salam ceriaapa khabar awak2 sekalian?harapnya sihat2 dan ceria2 selalu la ye.. jum baca nih :Cantik, hensem, kurus, putih dipuji-puji..
Hodoh, gemuk, pendek, hitam dihina..

Siapa kita untuk menghina??Sedangkan mereka ciptaan ALLAH S.W.T, ciptaan ALLAH S.W.T semuanya INDAH :)✿~Tak Faham, Kita Terangkan -----> Bukan Ketawakan....
✿~Tak Tahu, Kita Tunjukkan -------> Bukan Dimarahkan....
✿~Tak Betul, Kita Nasihatkan ------> Bukan Diumpatkan....
✿~Tak Jelas, Kita Jelaskan ---------> Bukan Dirumitkan....
✿~Tak Mampu, Kita Usahakan ----->  Bukan Dimanjakan....
Setiap manusia punya kelemahan dan kekurangan, Tidak ada diantara kita yang sempurna.. Setiap orang di kalangan kita dijadikan unik kerana kita ada bakat tersendiri, kebolehan tersendiri, kemahiran tersendiri. Mungkin ada yang serupa, tapi tak sama tahapnya. Jangan samakan diri kita dengan orang lain tapi jadilah diri sendiri ..itulah yang terbaik.
  that's all..wassalam


tiba-tiba kena marah??

Image
Assalamualaikum
apa khabar awak2 sekalian?harapnya ceria2 selalu ye..takmo sedih2 cam saya.. 
hurm,semua orang mesti pernah rasa kena marah kann?saya punn..normal thing la kann..especially kalau dengan family pun biasa la jugakkan? tapii..kalau dengan orang yang baru kita kenal tiba2 dah kena herdik haiyoo..apa perasaan anda? mesti rasa cam tak berapa nak jadi member @ anak murid dia kan?
saya nih nak kata cepat touching takdela sangat..kalau orang marah tuh kira biasa la kann..tapi maklumla sekian lama tak kena marah..*budak baek la katakan..tiba-tiba kena marah terus touching segala bagai..
nih sebab gara2 nak belajar memandu dengan cikgu X ..
pagi tadi saya call cikgu X...
husna : salam cikgu,ni saya husna .
cikgu : ya,kenapa?
husna : saya nak ingatkan cikgu saya ada kelas dengan cikgu petang nih.. pukul 3 smpai 5.
cikgu :kau nih kan ..cakap kuat2 ckit boleh tak?!!aku ada kelas sekarang !! ..cakap betul2!!*masa tuh dah kira cukup jelas dah saya cakap..suasana cikgu tuh yang bising
husna : s…

siblings :)

Image
Assalamualaikum dan salam ceria :) 




p/s:saya tetap sayang adik beradik saya biar apa pun yang telah berlaku.. ^_^

jadilah yang terbaik untuk mendapat yang terbaik ♥

Image
Assalamualaikum dan salam ceria..jum baca kisah ni :syabab 1 : bro, aku dah kapel dah dengan dye.. semalam.. tak sangka weh dapat kapel ngan dye, dah la cun..

syabab 2 : istighfar..ingat Allah..kapel itu haram di sisi Islam..

syabab 1 : ko jeles la tu, sebab tu ko cakap macam tu kan?

syabab 2 : untuk apa saya jeles ya akhi??.. tiada manfaat apa2 pun bg saya..

syabab 1 : jangan berlagak alim sangat la kan.. yang penting aku dah dapat awek cun, so aku puas lah.. hahah.. ko tak pernah kapel ke seumur hidup ko? ko tak nak merasa ke weh hidup ngan kekasih yg ko sayang? kesian aku tgok ko.. kahkahakah

syabab 2 : akhi mahu tau kenapa saya tidak pernah kapel sekarang ni? betul2 mau taw?

syabab 1 : ye lah, nak taw lah.. kenape? ke takde awek minat kat ko ni.. hahah

syabab 2 : saya tidak mahu kapel atau berkasih sayang dengan wanita adalah kerana saya tidak mahu bakal zaujah saya juga nanti pernah menjadi dambaan kasih seorang lelaki yang bukan muhrimnya, saya tidak mahu kecantikan bakal zaujah…

Tolong..Terima kasih..dan Senyum

Image
Assalamualaikum dan salam muhibbah..
Apa khabar awak2 sekalian? Harapnya sentiasa sihat la ye fizikal dan mental..takmo emosi2…hehe…baru boleh maintain muda..^_^
Okeyy,back to the main point..Tolong..Terima kasih..dan Senyum..kalau kita perasan gaya percakapan orang barat kadang2 lebih sopan dan manis berbanding kita.. antaranya :
Lelaki 1 : “Excuse me can you take that pen for me?”
Lelaki 2 : “sure,which one?This one?”
Lelaki 1 : “yupp,Thank you so much my love” sambil tersenyum.
Haa,cuba kalau kita letak situasi kita sebagai lelaki 2 tuh??hati mana tak berbunga dipanggil my love tiba2??mesti kita terharu kann dan rasa nak tolong lagi.Kita hidup bukan berseorangan,jadi telinga saya nih suka pulak menangkap butir-butir  bicara yang dikeluarkan orang sekeliling. Kemudian saya berfikir dan menilai ,lantas belajar tentang erti kehidupan.
Dalam situasi lain,dengan latar masyarakat berbeza :
Perempuan 1 : “Weyh,nana bak sini henset aku atas meja tuh..”   
Perempuan 2 : “nah”
Perempuan 1 : --------…

Keistimewaan Wanita Islam ♥

Image
Assalamualaikum n salam ceria..:)
Seorang Lelaki Barat Bertanya Kepada Seorang Lelaki Muslim..

Lelaki barat : Kenapa wanita agama kamu menutup aurat ?

Lelaki muslim : Tersenyum sambil mengeluarkn 2 biji gula² di dlm koceknye, Lalu salah satu darinya dibukakan bungkusannya..kemudian dia melemparkan kedua gula² itu ke atas lantai..lalu bertanya kepada lelaki barat "Antara kedua-duanya mana satu yg kamu akan pilih?

Lelaki barat: Sudah tentulah yang masih dalam bungkusan

Lelaki muslim : Begitulah kami melihat dan menghormati kaum wanita agar mereka lebih terpelihara dan istimewa.

nothing

Image

apa ada pada jari jemari kita?

Image
Assalamualaikum dan salam ceria..

Dah senyum hari nih?Alhamdulillah..kalau dah senyum tuh harapnya hari2 awak lebih bahagia la ye..:)

Okeyy,apa ada pada jari jemari ??jari-jemari manusia nih ada pelbagai bentuk..antaranya:

Jari jemari yang panjang
Jari jemari yang pendek
Jari jemari yang tembam
Jari jemari yang runcing
 n so on~

tapi..semua tuh tak penting kan??Allah dah ciptakan setiap manusia ada kelebihan dan kekurangan tersendiri..jadi bersyukurlah ye..

yang saya nak kongsi hari nih pengunaan jari yang memberi kebaikan kepada kita..yakni BERTASBIH @ BERZIKIR..

lihat ni
I
I
I
I
I
I V




Haa,cuba praktikkan..InsyaAllah tak sia-sia..

bukankah lebih baik jari jemari kita nih digunakan untuk bertasbih.. jika dibandingkan dengan sebahagian manusia yang jari jemarinya laju menaip sms @ chatting perkara yang tidak berfaedah dengan pasangan couple yang mana tidak membawa sebarang kebaikan.

Jadi... mari sama-sama kita berubah ke arah lebih baik .InsyaAllah.



ucaplah Alhamdulillah dan bersyukurlah dengan segala…

tabahnya kita, lagi tabah si kecil ini .

Image
Assalamualaikum w.b.t 
lihat gambar di bawah..sama2 kita bermuhasabah :
I
I
I
I
I I
I
I
I
I
I
I
I v



Kadang2 pasangan bercinta bila putus cinta tak mampu nak menerima hakikat,sampai sanggup tak makan dan minum,hilang semangat dan yang paling teruk sampai bunuh diri..
Lihat gambar ini,seorang kanak-kanak di Palestin ini terpaksa membantu membesihkan darah ahli keluarganya yang dibunuh dekat Ramallah, Palestin..
Astaghfirullah..adakah kita setabah ini? 
renung-renungkan ya kawan2..
wassalam ..
muga hari ini lebih baik daripada semalam :)

mama n anak dengan pesebuk.

Image
Assalamualaikum n salam muhibbah..
jum baca kisah ni..
Suatu petang, remaja umur 14 tahun menghadap internet dengan seriusnya. Hari ini adalah hari pertama dalam hidupnya. Sudah 2 bulan beliau mengikat perut dengan hanya memakan kerepok lekor di kantin 50 sen sehari, semata-mata untuk membeli seketul USB Broadband dan melanggan perkhidmatannya.

Dengan berbekalkan CPU kapcai peninggalan arwah bapanya, kelihatan matanya bersinar-sinar ada bintang-bintang mata dah macam kartun, memandang skrin monitor CRT 14 inch setengah. Kelihatan mamanya ada sekali di sebelah.

Mama: "Nape sampai menggigil tangan tekan tetikus tu?"
Anak: "Sebak mama. Bukan senang nak dapat main internet kat rumah kita. Pilu betul. Kita bukan orang senang." ( menitis air mata jernih di pipi dan hidung )
Mama: "Dah. Dah. Cuba bukak Facebook yang orang duk gila-gila siang-malam main tu."
Anak: "Baik, mama."
Mama: "Nanti. Ustaz misai lebat depan rumah kita kata, kena niat b…