Posts

Showing posts from June, 2012

creativity..^_^

Image
Assalamualaikum... setelah sekian lama tak berceloteh... harapnya semua sihat2 n ceria2 selalu ye.. meh tengok nih... 
l l l l l l l l l l V

kreativ tak?hehe
k..that's all.. papai ..wassalam..jumpa di lain hari...

p/s: jum baca nih..sesuatu mengenai dakwah ..:)

Adab terhadap guru ^_^

Image
Assalamualaikum dan salam ceria... setelah beberapa minggu tidak bersua..harapnya semua sihat2 n molek2 selalu ye..:)
haa..kali ni sukacitanya saya nak kongsi satu kisah benar yang betul2 pernah terjadi di Malaysia satu masa dulu..berkaitan dengan adab terhadap guru.
nak tahu?
jum BACA :
Alkisahnya bermula dengan sebuah kelas ni(sekolah tahfiz)..kira umumlahkan tidak ada kelas yang boleh bertahan diam dari mula sampai habis kelas melainkan diam sebab tidur..:) tapi berbeza dengan kelas ini..dari mula kelas sudah mula buat hal..macam2 ragam ..yang betul2 nak belajar ada,yang nak main2 pun ada n macam2 lagi..tapi dalam ramai2 pelajar kelas ini suka saya kongsi sikap salah seorang pelajarnya..pelajar ini  benama Siti..dia memang seorang budak pintar dan cerdik.tapi sayangnya kecerdikannya hanya pada helaian kertas peperiksaan sahaja bukan secara menyeluruh.
Pada suatu hari,siti ni tidur dalam kelas..gurunya cuma membiarkan pada mulanya kerana menganggap mungkin siti ni letih..tapi sete…

maafkanlah

Image
Assalamualaikum dan salam ceria 
Apa khabar awak2 sekalian?harapnya semua sihat2 dan dalam keadaan ceria selalu..setelah sekian lama tak mengupdate..hari ni curi2 masa sikit untuk mengupdate blog yang tak akan pernah bersawang nih..^^ ...mekasih banyak2 kepada awak2 yang masih sudi lagi jenguk2 n ziarah blog saya sambil tinggalkan jejak walaupun tuan punya blog agak kurang aktif sejak kebelakangan nih..sebab sibuk sangat..maklumla dah bergelar budak U..lagipun tempat saya belajar nih tak dibenarkan untuk bawa laptop untuk sem 1 sampai sem 5..so.bila cuti jela saya akan sempat update..
apapun...InsyaAllah saya akan sentiasa jenguk blog awak2 sekalian...n  still up to date semua cerita awak2 sekalian..k..jum baca nih..simple..TAPI fahami dan hayatilah maksud yang tersirat..
♥ maafkanlah, walaupun hati TAK MAMPU bertahan..
♥ maafkanlah, walaupun hati terpaksa menanggung KEPERITAN..

♥ maafkanlah, walaupun hati berkata TIDAK..

♥ maafkanlah, walaupun hati ini SELALU disakiti..

♥ maafkanlah, w…