Posts

Showing posts from October, 2013

JUM BERGANDINGAN TANGAN ^_^

Image
Assalamualaikum dan salam ceria :) 
    How's life everyone ? harapnya sentiasa sihat , ceria dan paling utama sentiasa di bawah lindungan & rahmat Allah .. kay senyum selalu .. ^^ ..dengan senyuman kalian mampu mengubah seseorang @ ramai orang @ satu dunia n termasuk saya..hehe 
k, hari ni nak kongsi sesuatu : 
Di dalam kegelapan, tiba2 datang 1 lembaga yang cantik bercahaya. Org yg di dalam kegelapan itu bertanya..
"Siapa kau?"

"Aku lah SOLAT mu.. kamu menjaga aku dengan baik..

Tiba2 datang lagi 1 lembaga yang bercahaya dan cantik..

"Siapa kau?"

"Akulah AL-QURAN.. kamu selalu membacaku.."

Dengan demikian, terang benderang lah kuburnya ..dan lembaga yang cantik itu akan sentiasa menemaninya hinggalah hari kebangkitan.


hurm , apa perasaan kalian bila baca nih ? mungkin ada yang sentappp , ada yang kata " um a'ah kan?? " , n mungkin ada yang akan baca tanpa apa2 perasaan *nauzubillah 

apapun sama2 kita ambil iktibar.semoga dengan peningkata…

Simple Intro DARUL QURAN

Image
Assalamualaikum dan salam ceria ? kaifa haluk ?saya harap kalian sentiasa dalam keadaan sihat walafiat & sentiasa berada di bawah lindungan rahmatNya . ^_^
Utamanya , nak minta maaf setelah sekian lama blog tak diupdate..tak berblogwalking n so on..genap 4 bulan dah sebenarnya.kay atas permintaan sahabat sekolah saya , beberapa orang junior n silent readers.. *bajet jeh..hehe.. akhirnya tercapailah semula hasrat untuk kembali blogging ..InsyaAllah akan cuba kekalkan..
K, nak dijadikan cerita tetibe terdetik nak update pasal satu Institusi Pengajian kat Malaysia .. kalian pernah dengar tak Darul Quran ? disebabkan tak dapat pergi INTRO DQ kat sekolah hari tu, meh saya intro kat sini jeh..k,utamanya sejujurnya tak layak pun nak cakap ini tempat saya belajar sebab jika diikutkan , saya bukanlah insan hebat & budak tarbiyyah seperti orang lain..tapi mungkin tempat ini adalah sebagai salah satu wasilah yang Allah berikan untuk saya *hamba hina* kembali kepada fitrah.
Alhamdulillah , b…