ulat gonggok?? nyum3..

Assalamualaikum .. :) 
Salam ceria untuk semua..^^ ..hello2 how are you ?? hehe..harapnya sihat2 selalu lah ye..http://www.emocutez.com

Tiba-tiba teringat kisah saya dengan ulat gonggok kecik2 dulu..haaa! tau tak ulat gonggok tu apa?? Ish3…alaa~ ulat yang suka gulung2kan badan bila kita sentuh2  tuh..kaki dia banyak.. tapi saya tak rajin lah nak kira..:) ..nih haa ulat gonggok tuh..

nampak macam gula2 tak?? *soalan untuk budak kecik jeh..hehe



Sebenarnya kisah nih mak saya yang citer…she said I’m awesome masa kecik2 dulu..hehe..semuanya bermula masa mak saya tengah sidai kain.. umur saya masa tuh adela lebih kurang 3 tahun..comel2 lagi..^_^ ..maklumla masa tuh anak perempuan yang first ,so saya memang rajin sangat tolong mak saya..tak kisah laa masak2 ,sidai kain ,lipat baju ,buat sepah satu rumah n macam2 lagi..hehe rajin kann??


Yang kes ulat gonggok nih masa saya tengah tolong mak sidai kain.biasalakan budak kecik mana nak sampai nak jemur kain kat ampaian..jengket2 pun takkan sampainye.. so,tugasnya bagi penyepit jela kat mak..masa tengah nak amek penyepit tuh nampak la benda gulung2 kat tepi2 longkang..fitrah budak2 hentam apa sahaja depan mata..hehe..


Nak tau saya buat apa ?? SAYA MAKAN …nyum3…kunyah2..then menjerit dan nangis2..haha…masa tuh jugakla mak saya terkejut tengok ulat gonggok dah hancur ckit2 dalam mulut…kelam kabut la jugak mak saya tengok anak dia dah makan ulat..haha…tapi rileks laa takde pape effect pun. Alhamdulillah sihat jeh …xD …


Hmmm~ rasa ulat gonggok saya tatau…*mana laa saya nak ingat..tapi kalau nak tahu cuba lah sendiri …nyum3..jangan lupa baca doa tau.:)

sepatutnya jadi macam nih..hehe..:)



SELAMAT MENCUBA…kalau berani...


Papai wassalam..http://www.emocutez.com

Comments

  1. hahahha setailo giler...ulat gonggok yg dimakan!kehkehkehhh

    ReplyDelete
  2. kehkehkeh...cedap tak mamam ulat gonggok...hehe

    ReplyDelete
  3. Mr clive : hehe..nyum2..makanan kesihatn yg terbaik utk kanak2..xD

    Ungu Violet : umm,sedap la jugakk..sis try la skali...^^

    ReplyDelete
  4. Ketuat di kaki : nyum3...sedaaappp...rasa sekali nk lagii..hehe..:P

    ReplyDelete
  5. hahaha...ulat gonggot dimkn..cian ulat tu...nasib baek kamu x igt rasa ulat tu kalau igt td...boleh try jugak sok.hehehe..:P

    ReplyDelete
  6. selendang merah : dah ulat tuh nmpk mcm gule2..kne la rse...:P ...um, kamu try laa~ kalau sedapp..jgn lpe bgtau..boleh sy buat lgy..haha

    ReplyDelete
  7. ops!
    bahaya tuh.
    haha
    igt mase kecik2 dulu
    rendam kucing dalam besen air.^_^

    ReplyDelete
  8. hehee msa kcik2 bkn tau ape kn...sumer benda yg jumpa bwk msuk mulut....sy geli ngan ulat gonggok ni...

    ReplyDelete
  9. sis ummu : hehe..Alhamdulillah takde ksn sampingan mkn ulat tuh..;) ..haih,cian kucing tuh msty terkapai2 dalam air..haha..^^

    Mawar Qaseh:yupp..mse kecik mne kesah wtpe pun..^^..hehe..actually sy pun geli jugakk..hee~

    ReplyDelete
  10. alhamdulillah..sebab ada info..anak saya 7bulan merata merangkak smbil tue ngutip semut la..ni makan ulat ni pulak..thanks mmg xde ap2 ye

    ReplyDelete
  11. Anak Saya 10 bulan baru termakan tadi .. nk bawa pergi klinik lah .. aduii

    ReplyDelete

Post a Comment

terima kasih sudi bagi pendapat ^_^

Popular Posts