Contest : I'm proud to be MUSLIMAH

Assalamualaikum penghias bicara awal dan salam ceria.
okeyh,nih first time join contest..Alaa..sjeh na cuba sesuatu yang  baru..tak salah kann? kita tak sehebat anda2 yang kt luar sana.hehe..menulis ny pun sekadar perkongsian bersama. tajuk dye pun menarik so empunya diri pn tertarik lah jugakk.Tajuk dye: 

"I'M PROUD TO BE MUSLIMAH"


haa!apa yang terlintas kat fikiran anda?? MUslimah ny msty budak BAEK , ALIM ,TAK bersosial, pendiam ,or apa2 jelah yang terlintas kat fikiran anda..maybe ada tanggapan yang betul or maybe ada yang sebaliknya. Cuba kita fikir kalau kita berjaya jadi muslimah sejati..what will happen??

First of all, InsyaAllah Allah akan lebih sayang kpd kita sebab kita akan melaksanakan amar ma'ruf nahi mungkar.kalau Allah dah sayang apa lagi keluarga kita?tak ke sejuk perut ibu mengandung melihat anak2 dia sempurna akhlak,pemikiran dan sebagainya.Lepas tuh bila dah disayangi keluarga..apatah lagi masyarakat sekeliling??..tak ke sejuk mata mereka memandang ..http://www.emocutez.com


"Saat seorang wanita berjaya menorehkan warna indah ini pada dunia,maka sesungguhnya dia telah menciptakan SYURGA DUNIA bagi hidupnya,kerana setiap mata yang memandang indah warna peribadi seorang wanita,pasti akan mengalir cinta dan penghargaan yang tiada tara darinya."

kesimpulan daripada beberapa buah buku yang pernah saya baca..
kriteria2 MUSLIMAH adalah :
  • melaksanakan hak & kewajipan agama dengan baik
  • mengenal kekurangan & kelebihan diri sendiri
  • memperkaya diri dengan ilmu & nasihat
  • menghargai diri sendiri 

sekian.menulis sambil menasihati diri sendiri :)

rakan blogger yang di tag :
Link utk join: CLICK HERE

hye :)

  I'm in the middle ^_^
  
k..wassalam,http://www.emocutez.com

Ingatlah,bukanlah buta sesungguhnya mata yang tak mampu menangkap cahaya,namun buta yang sebenarnya adalah hati yang tidak mahu menerima nasihat yang berharga.

Comments

Post a Comment

terima kasih sudi bagi pendapat ^_^

Popular Posts