i'm a princess..*perasan jap..hehe

assalamualaikum..
nampak tajuk kat ats uh?
tuh tandanye kte tngah bosan..bosan..dan bosan..
so,mulalah pkir2,merewang2,berangan2,perasan2 then sengih sorang2.
hehe..
kalau pegi sekola kan best..boleh round2 satu sekola hijau saya tuh.
*even tiap2 taun da meronda..hehe
tp,tapela..seronok jugak tak pegi skola..hehe..

 hurm,PRINCESS...
"this term has been used for the consort of a prince or for the daughters of a king or sovereign prince."
saya tau la saya nih bukan keturunan diraja..
tp,ape salahnya  saya nak berangan jadi princess kn?
bak kata barbie dlm citer yang kt tv3 ary tuh..
"everyone can be a princess"
..so awk2 kt sne pn boleh jd princess..but boys, jgn nak ngada2 jd princess k..
um,tiba2 kan teringat masa zaman kecik2 dlu..
dulu2 pena sekolah kat Yew Tree School,UK..
so,kmpem la msty ade macam2 aktiviti yg enjoy n happening ..
antara yg saya join:
  • fashion show                           
  • story telling                             
  • spots pelik2                            
  • n macam2 lgy * den ta ingat dah
hehe..yang saya nak cakap nih pasal fashion show tu laa...
saya punya la berangan na pakai dress kembang color pink,pegang magic stick..pakai kepak macam fairy..
tp,
sume tuh angan2 kosong jeh..
isk3..sob..
mak kata pkai jela mana yg ade..
so,na tau saya pkai baju ape??
BAJU KEBANGGAAN MALAYSIA 
surely MY BAJU KURUNG..
yg dijahit sdn bhd oleh umi tersayang..
bila datang skola..org maen usha2..
so what?sy tau sy pkai tudung,sy pkai bj kurung..
BUT..I'M PROUD WITH THE WAY I AM..
so,pertandingan pn dijalankan lah..
 pusing2 dewan uh 3 kali*show baju depan sume org
dah hbes budak2 laen buat show,
so it's time for the winner...
dengan perasaan rendah diri..saya ta mngharapkan kemenangan pn..
huhu..tp kan tbe2 ...
for the 4th place, the winner goes to nme 'tuan pnye blog nih' 
haha..wee~..dgn excitednye dgn baju2 kurung tuh jalan cepat2 pi amek hadiah..
terharu + gembira sbnarnye..
tp,kan yg paling terharu kan ble ade sorg tcer nih tegur ,dye tnye baju ape nih?
.saya pn ckap la nih baju kebangsaan di Malaysia..
then she said..
"IT'S REALLY NICE"
and 
U LOOK SO SWEET WEARING IT *ayt tmbahan.haha

so,conclusionnya..bersyukur lah dengan apa yang ade..
i can still be a princess even i'm wearing a baju kurung..
but.,.i'm still dreaming that i can wear like a  princess..*versi tutup aurat pnye
hehe..
 
macam yg saya berangan dulu2..

k..wassalam...


Comments

Popular Posts