12 mei 2013..^_^


Assalamualaikum dan salam ceria.:)

Apa khabar ?? Harapnya semua dalam keadaan sihat dan dipermudahkan segala urusan InsyaAllah ..^^

Haa,tengok tarikh hari nih..12 Mei 2013 ..konfirm punya tarikh keramat buat adik2 diploma Darul Quran yang bakal berdaftar hari nih..dan dengan itu menandakan kami bakal akak2 sem 3 dah ada junior..huhu..dan dah jadi kakak.


barisan pimpinan PERKEMAT DARUL QURAN ..

sedikit pesanan buat adik2..hehe..dah melangkah masuk DQ usahlah berpaling..tetapkan pendirian..peliharalah biah solehah yang sentiasa akak2 dan abang2 cuba nak jaga..mana2 akhlak yang baik jadikan ikutan dan mana yang kurang jadikan sempadan..warga Darul Quran bukanlah sempurna semua aspek..semua masih lagi dalam proses perbaiki diri..yang penting saling mendokong antara satu sama lain..jaga Quran molek..dan akhir kalam, SELAMAT MENYERTAI DAN MENJADI WARGA DARUL QURAN..

DUA sem cepat jeh masa berlalu, tahun lepas daftar tarikh 7 mei 2013..ingat lagi den tarikh tuh..keadaan debarnya , takutnya ..semualah..tapi Alhamdulillah masih mampu bertahan sampai sem 3..doakan saya mampu bertahan sampai habis sem 6 ea..bukan senang nak senang dan bukan susah nak susah..:)


group haluan siswa :)


Nak dijadikan cerita saja nak ungkit kisah lama masa orientasi dulu ..seminggu kot..perghh..memang TERBAIKK..bina confidence habis..alaah,nangis2 tuh biasa la tuh..homesick kadang2..hehe..yang penting TARBIYAH yang dibawa sangat memberi kesan luar biasa ..mungkin semua orang tak rasa macam mana saya rasa tapi saya tak anggap ianya sebagai satu penghalang untuk faham agama islam dengan mendalam..saya akui saya datang dari ceruk sekolah menengah biasa..dan perkataan TARBIYAH,THAQAFAH semua tuh tak pernah didengari dan hakikatnya tak pernah terdetik nak ambil tahu..TAPI apakan daya kalau Allah nak jugak bagi kita peluang nih mustahil untuk kita menolaknya kan?

Takpelah..semua tuh dah berlalu..orientasi (haluan siswa & syabab ) juga bawa makna yang besar dalam konteks ukhuwah..dapat satu kumpulan semua benda kena buat sama2..kena belajar pertahankan agama dan sahabat  serta semualah..dan masa tulah terasa indahnya ukhuwah andai berlandaskan syariat..masa mula2 biasalah agak kekok..blurr2..tapi lama2..faham2 jelah kann?? ^_^

Apapun buat adik beradik haluan siswa,syabab dan semualah,

K.SHAKIRAH,K.HANANEE,K.DIJAH,ATHIRAH,FARAH,FAQEHAH,HAIFA,K,FATHONAH,K.ALIA,FASEHAH,HAFAWATI,RASYIDAH,AISYAH,HANISAH,HANASOFEA,K.AMALINA,KAMALIA,AINA,IZZAH,JANNAH,AISYAH,SYAZANA & SEMUA.  

Sorry for everything..dan terima kasih ats segalanya..memang lucu pun kann semua benda yang kita lalui ..bab naik bukit..masa presentation depan lecturer yang baikkk… dan semualah(haluan siswa)..dan semestinya ia menjadi sebahagian daripada sejarah kita sepanjang di Darul Quran..Sekarang kita bakal menginjak ke sem 3..sem ikut syukbah masing2..jadinya sama2 kita cuba jaga Quran betul2 dan bukan semata2 nak exam..banyak yang nak kena bawak tuh dan kita tak akan mampu hadam semua tuh andai Allah tak izinkan..sama2 kita cuba jaga hati sepanjang gerak kerja semua ye..maaf atas salah silap ..dan harapnya ukhuwah yang pernah terjalin ini tak akan pernah pudar dan kekal hingga akhirnya InsyaAllah..muga dipermudahkan segala urusan di dunia dan akhirat..ukhuwah fillah Abadan abada..sayanggg MARBAWI..^^

-HALUAN SISWA-





k,sehingga berjumpa lagi akan datang InsyaAllah..
papai~ wassalam..

Comments

Popular posts from this blog

Simple Intro DARUL QURAN

Alangkah Indahnya UKHUWAH itu ~

تعارف عن نفسك