sanah helwah ya jamilah ..^_^


Assalamualaikum dan salam ceriahttp://www.emocutez.com..

Apa khabar iman hari ini?semakin bertambah?Alhamdulillah..^_^..harapnya semua sihat2 selalu ya!!

Ramadhan Kareem hampir menjelma..sudahkah kita bersedia??mesti semua dah tak sabar nak sambut ramadhan kali ini kann??sama2 kita jadikan bulan ramadhan yang akan datang ini adalah yang terbaik..hehe..(excited nak  sambut ramadhan kali ini sbnarnya..^^) ..*entry pasal Ramadhan nih next post ok?

Okeyy..bersempena tarikh istimewa hari ini..---->19/7/2012<----…saya umumkan hari ini adalah hari lahir seorang sahabat saya yang sangat2 comel..:) ---------> NOR DAYANA FITREEN BT ABDUL HAFIZ…nih pic dia..




Kalian mungkin ada yang dah kenal dia dan mungkin ada juga yang baru nak kenal dia kann?simple pengenalan..she’s 18..happy go lucky..sentiasa ceria sokmo..kuat semangat..n seorang yang sangat baik ..InsyaAllah..saya kenal dia sejak ting.1 lagi(classmate sjak f1 smpai f5)..tapi masa tingkatan 1 tuh biasalah saya tak ramai kawan lagi..hehe..tambah lagi nak buat kawan tuh macam tak reti sangat..haa..nak tau something special pada sahabat saya nih?? jeng...jeng...jeng...dia nih kalau ketawa..mesti nangis sekali..hehe..comel gituh kann..she's special in her own way..apapun masing2 mesti ada keistimewaan tersendiri kann?

k..bawah nih love letter untuk dia..kalau kalian nak baca..bacalah..kalau takmau boleh tutup mata… hehe..

Assalamualaikum  dayana,aku taktau  kau baca benda alah ni di mana ataupun bila..yang penting ak harap kau baca..maklumla jauh kita terpisah..hehe… :P ..how's life sekarang?maaflah lama jarang cntct(semua gara2 kau maxis ak clcom..haha)..last cntact kat chat fb hari tuh..^_^..ak harap kau sentiasa sihat n maintain kiut..hee~….cepat sungguh kan masa berlalu? f4 dlu rancang pndah smka sama2..n janji akan patah balik kalau tak boleh nak go on..n bnde tuh jadi kenyataan..haha..tapi ak patah balik awal…kau menyusul after ak..^^..?taun lepas angan2 nak apply law…alih2 kaw jeh dpat..ak ta dapat..huhu…tapi takpe…Allah dah rancang yang terbaik untuk diri masing2..Apapun ak harap kau sentiasa kuat dan tabah menghadapi segala cabaran dan dugaan yang mendatang.. kadang2 memang kita akan rasa down dengan ujian yang kita lalui..tapi ingatlah dan mintalah pertolongan daripada NYA…nescaya DIA akan membantu mu..^^…k lah..apapun..ak nak minta maaf atas segala salah silap…halakan makan minum segala bagai sepanjang perkenalan kita..kot2 ada saki baki salah ak kat kau yang tak terhapus lagi..huhu…maaf ye..last word ANA UHIBBUKI FILLAH ABADAN ABADA..sahabat sampai  syurga!!SANAH HELWAH YA JAMILAH!!MUGA DIPANJANGKAN UMUR DAN DIMURAHKAN REZEKI..

Kenangan yang lalu mengingatkan kita sejarah kehidupan ,pengalaman bersama mengajar betapa berertinya perjuangan,dugaan yang datang menguatkan lagi kesabaran,kepahitan yang ditanggung akhirnya menjadi satu kemanisan ikatan persahabatan pembakar semangat setia kawan..^^


Usia yang panjang adalah nikmat tidak ternilai, dengannya kita dpat terus beribadat, berdakwah, merasai nikmat, berkongsi kebahagiaan dan merencana masa depan. Jika nikmat usia diambil semula pemilikNya, maka kita tiada peluang untuk terus menjadi hamba yang taat dan bersyukur.Sebab itulah jika kita ingat bahawa setiap yang bermula itu ada akhirnya, maka usia adalah satu peringatan yang sangat bermakna. Firman Allah s.w.t yang bermaksud “Dan bagi tiap-tiap umat ada tempoh yang sudah ditetapkan, maka apabila datang tempohnya, tidak dapat dikemudiankan walau sesaat pun dan tidak dapat pula mereka didahulukan” (Surah al-Araaf, ayat 34).








k...that's all..sehingga bertemu lagi di lain masa..wassalam.. http://www.emocutez.com

Comments

  1. selamat ulang tahun kelahiran utk kawan tu yer..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. bereh..:)..slmt ulang tahun utk kaishin..tatau la da ke blom..yg pnting muga pnjg umr n sihat selalu..^^

      Delete
    2. sy dah lepas dah..tunggu tahun depan pulak..hehe

      Delete
    3. haha..okeyy...happy becoming bday.. :)

      Delete
  2. hai.. terharu baca kisah ni. :(

    hit me back.. i follow sini. follow saye k

    eddiefadhli.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. alahai,,sweet nye siap ade luvletter lagi tu..^__^..selamat berpuasa dear..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..biasa2 jeh..^^ ...akk pun msty lg sweet dgn mmbe akk kn?

      btw selamat menjalani ibadah puasa jgak...:)

      Delete
  4. alhamdulillah sanah helwah utk sahabat tu :) awk, alhamdulillah...ahlan wasahlan wa marhaban bikum yaa ramadhan :)

    ReplyDelete
  5. selamat hari lahir juga kat kawan husna... :)

    ReplyDelete
  6. tahun ni tak ada amalina da kat tv mmm ape kabar dia..?dia belajar mane skrg..?smpai kan ucapan selamat berpuasa pada dia ya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak amalina ..InsyaAllah sihat2 jeh..dia belajar tmpt yg sme dgn sy..InsyaAllah akn dsmpaikan..sori lama tak mlwt blog..bz ckit..:)btw,salam aidilfitri ..maaf zahir dan batin..

      Delete
  7. persahabatan yang lahir dari keikhlasan dan atas nama Allh amat bermakna, sukar dimiliki, sukar dicari. moga perhubungan kamu berdua dirahmati Allah sanah helwah juga ye. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. syukran banyak2...muga Allah juga merahmati pershabatan kamu dgn shbat kamu ye..InsyaAllah.. :)

      Delete
  8. Saya ada kawan yang bila dia nangis, dia akan gelak lepas tu. Then nangis balik. Haha. Btw, semoga persahabatan awak berdua kekal hingga syurga. ^^

    ReplyDelete

Post a Comment

terima kasih sudi bagi pendapat ^_^

Popular Posts